ترفندهای دکوراسیون: معماری معاصر، شیوه لباس پوشیدن، سرگرمی‌های جدید و تولیدات رسانه‌ای روی طراحی داخلی  تأثیرگذارند. سبک‌های طراحی داخلی و دکوراسیون مانند فرصت مکثی جذاب است میان زندگی مدرن که هر لحظه آن با حرکت و سرعت می‌گذرد. گرایش‌های طراحی داخلی مانند جعبه‌ای جادویی است! از این جعبه اسرار شیوه‌ها و سبک‌های گوناگونی به ظهور می‌رسند، می‌آیند و می‌روند. متخصصان این جعبه جادویی برای سال جدید میلادی پیش‌بینی‌هایی دارند. این پیش‌بینی‌ها به گسترش ایده‌های جدید و مدرن منجر می‌شوند که با خود تغییراتی در شیوه زندگی و ذائقه‌ها را به دنبال می‌آورند. در این مطلب از چیدانه قصد داریم تا با شما از این پیش‌بینی‌ها در خصوص شیوه و سبک‌های دکوراسیون منزل ۲۰۱۷ صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

دکوراسیون منزل 2017

دکوراسیون جدید چی داری؟!

چالش بزرگ طراحان داخلی، فضای محدود در منازل شهری است که به دلایل بسیار رو به کوچک‌تر شدن گذاشته است. نوعی گرایش به زیبایی‌شناسی که تلفیقی است از سبک‌های قدیمی‌تر ولی ساده‌تر و به طبیعت نزدیک‌تر؛ مانند سبک «روستیک»، «ونتیج» یا «ریترو» در کنار شیوه ساده‌تر مینیمال که با هم تلفیق‌ شده‌اند و رابطه ما با طبیعت را بازسازی و بازگشت به آن را با آغوشی باز در فرایند طراحی و دکوراسیون منزل ۲۰۱۷ با تفکری نوین و خارج از چارچوب‌های تکراری در  سال جدید فراهم آورده‌اند. رنگ‌هایی با منشأ قهوه‌ای که نماد خاک و مادر طبیعت است، در کنار رنگ‌هایی مانند خاکستری، بژ، سفید و زرد و ترکیب مواد طبیعی مانند چوب، سنگ و سفال و... همه یادآور آن سبک‌هاست. از سوی دیگر رنگ‌های مدرن، الهام گرفته‌شده از رنگ‌هایی که در وسایل الکترونیکی پیشرفته و فن‌آوری‌های جدید دیده می‌شود و حضور فلزهایی از قبیل مس، برنج به خصوص به رنگ طلایی، رنگ و درخشندگی را در این سال با هم درآمیخته‌اند.

طراحی سبز در دکوراسیون منزل

طراحی سبز در دکوراسیون منزل

نکته تأکیدی در سال جدید بر طراحی و زندگی سبز است؛ نامی که بر شیوه زندگی براساس همراهی و هماهنگی با طبیعت و حفظ آن گذاشته شده است. با هم به ویژگی‌های طراحی و دکوراسیون داخلی برای مد سال ۲۰۱۷ نگاهی می‌اندازیم:

 سبک کلاسیک در دکوراسیون 2017

۱ - ارزش‌های تاریخی و سبک کلاسیک

تمام عناصر معمارانه، اثاثیه و اکسسوری‌های تزیینی متعلق به سبک‌های ونتیج و مانند آن در سال جدید کاربرد دارند که دیوارهایی با پوشش آجری و تیرهای چوبی سالم از این دست عناصر هستند. نکاتی که در سبک ریترو دیده می‌شود مانند وسایل و اشیای آنتیک در کنار آثار هنری مدرن و معاصر، ایده‌های اصیل و غیرتکراری در استفاده از مواد و مصالح طبیعی به‌منظور افزودن معنای جدید و منحصربه‌فرد به طراحی و دکوراسیون داخلی در فضاهای مدرن از جمله این ویژگی‌هاست. موادی که تا پیش از این در طراحی داخلی استفاده می‌شد، بافت‌ها و سطوح مختلف به‌سرعت با فن‌آوری‌های سبز تغییر یافته و با نوآوری‌ها همراه شده‌اند، ولی شکل کلاسیک آثار هنری و ایده‌های تزیینی سنتی که بازتاب‌دهنده تاریخ و فرهنگ منطقه خاصی است، نگه‌ داشته و در نظر گرفته ‌شده است. با توجه به طراحی سبز، از مجموع اینگونه ایده‌پردازی‌ها، سبکی نو پدید آمده که راه‌حل‌های سالم‌تری برای هماهنگی و حفظ محیط‌زیست در اختیار اهالی فن قرار داده است.

طرح رنگ و مجموعه رنگی در دکوراسیون 2017

۲- طرح رنگ و مجموعه رنگی

کوارتز صورتی، رنگی ملایم، نرم و روشن از خانواده صورتی‌ها، آبی روشنی که با سفید ترکیب ‌شده و از آن رنگی بی‌هیاهو، ساکت و آرامش‌بخش ساخته است، رنگ‌های گرم طلایی، قرمز مرجانی ملایم و سایه‌رنگ‌های هلویی و زرد پالت رنگی زیبایی برای دکوراسیون منزل ۲۰۱۷ ساخته‌اند. رنگ‌های خاکی مانند انواع قهوه‌ای‌ها که نماد نیروهای قدرتمند زمین  هستند و انواع سبزهای پررنگ و عمیق و قرمزهای شرابی، صورتی- نارنجی‌ها، انواع رنگ زرد و سبز (زردهای پاستلی و سبز نعناعی) در عین مدرن بودن حسی از دلفریبی طبیعت به مجموعه دکوراسیون می‌بخشند. مایه رنگ‌های سبز تیره به‌جای رنگ‌های تکراری با تناژ آبی نشسته‌اند. این رنگ برای بخش‌های تیره  دکوراسیون استفاده می‌شود. حس خوب این رنگ برای اتاق‌های خواب با انواع تناژهای آن از روشن تا تیره، فضایی مانند حضور در جنگل‌ها با تنوع و گوناگونی آنها را به محیط می‌آورد؛ حس بودن در میان درختان کاج و سرو در زمستان و ویژگی سبک اسکاندیناویایی. در کنار این رنگ، اثاثیه‌ای به رنگ قهوه‌ای و عسلی بسیار چشمگیر خواهد بود. رنگ سبز تیره به فضا عمق می‌بخشد.

مواد بازیافتی در دکوراسیون 2017

۳- مواد بازیافتی و ایده‌های زندگی سبز

ایده‌های بازیافتی و چرخه استفاده مجدد، دوستداری طبیعت و مصرف کمتر مواد و طراحی ارگانیک یا آلی که از محیط‌زیست الهام می‌گیرد از نکات کلیدی این سال است. اشیای چوبی و فلزی سالم و منسوجات طبیعی دست‌ساز و خانگی راه خود را به شیوه‌های دکوراسیونی مدرن باز کرده‌اند. گرایش طراحی بر ساختن اشیا و لوازم جدید از وسایل قدیمی، از بنیان‌های فکری این سال است که فاکتور دوستدار طبیعت و محیط‌زیست بودن آنها در اولویت است. همچنین حضور عنصری مانند چوب، نسبت به گذشته بسیار بیشتر دیده می‌شود.

نوآوری در دکوراسیون داخلی 2017

۴- نوآوری در دکوراسیون داخلی

نوآوری‌ها در زمینه‌های مختلف و فن‌آوری‌های جدید کامپیوتری و چاپگرهای سه‌بعدی، امکان اعمال سلایق شخصی در طراحی و تزیینات داخلی را فراهم آورده و موجب شده تا فضاهایی منحصربه‌فرد و خاص به وجود آیند. این نوآوری‌ها کارکرد طراحی داخلی را ارتقا می‌دهند. مهم ایجاد تعادلی عقلانی و منطقی میان گرایش‌های مختلف طراحی به سبک قدیم و جدید است تا حسی از معاصر و هنری بودن را به اثاثیه و لوازم آمده از خانه‌های قدیمی و سنتی بخشیده و چیز جدیدی خلق کند که بیانگر مفهوم و دربردارنده‌ الهامات زیبایی‌شناسی برای طراحی در آینده باشد.

روانشناسی رنگ در دکوراسیون2017

۵- سلیقه شخصی و روانشناسی رنگ

گرایش‌های طراحی و دکوراسیون منزل ۲۰۱۷، نه‌تنها بازتاب‌دهنده‌ جریان بازار و خواسته‌های مشتری‌اند که روانشناسی مشتریان، فرهنگ‌های متنوع و ادغام سبک‌ها در جوامع مدرن را نیز بازتاب می‌دهند. برای ایجاد طراحی داخلی مؤثر، کاربردی و خاص و جلب ‌توجه، طراحان به دنبال برانگیختن احساسات عمیق، اشتیاق و درک آرزوها و خواسته‌های همه گروه‌های سنی‌ هستند. مجموعه رنگ‌های گرمی که گفته شد، حسی خوشایند و صمیمیت را در فضا می‌پراکنند. این رنگ‌ها قدرتمند بوده و می‌توانند هر فضایی را شیرین، نرم و راحت به نظر برسانند. طراحی داخلی سنتی و فضاهای معاصر با تأکید بر رنگ‌های گرم به‌عنوان نقطه قوت و مانند مزه فضا، اهمیت دارند.

چاپ سه‌بعدی در دکوراسیون 2017

۶- چاپ سه‌بعدی و سفارشی

چاپ سه‌بعدی از دستاوردهای فن‌آوری مدرن است. این چاپگرها، توانایی ساخت لوازم خاص و تزیینی منحصربه‌فرد، لوازم و امکانات نورپردازی و تزیینات معمارانه خاص را فراهم کرده‌اند. تولید سریع و رعایت خواسته و سلیقه مشتری با این دستگاه‌ها مفهوم جدید و جذابی به دکوراسیون داخلی بخشیده است.

دکوراسیون داخلی 2017

۷- طراحی ارگانیک (آلی) و پایدار

پایداری طراحی و ایده‌های گرفته‌ شده از طبیعت، ویژگی خاص این سال است. استفاده از مواد و مصالح تجدیدپذیر، رکن مهمی است که باید رعایت شود؛ در هر چیدمانی اعم از ساده و روستایی یا تجملی، کاربردی یا صرفاً لذت‌بخش، ارزان یا گران‌قیمت، سنتی یا مدرن.

طراحی ارگانیک در دکوراسیون 2017

۸- بافت‌های طبیعی و رنگ‌های داخلی

مواد و مصالح اولیه و خام دارای رنگ‌های طبیعی هستند و می‌توانند به فضا چاشنی‌های رنگی شگفت‌آوری ببخشند. منسوجات خام و رنگ نشده، بافت‌های روستایی و محلی و هنرهای دستی، گل‌دوزی‌ها و بافتنی‌های زیبا و گیاهان، زیبایی طبیعی دارند و محیط را سرشار از لطف طبیعی خود می‌کنند. این مواد، از راه‌حل‌های «زندگی سبز» هستند. مبلمان راحت ولی از جنس مواد طبیعی مانند چرم یا با روکش‌هایی از جنس پارچه‌های کتانی یا پشمی و... جلوه دیگری از بافت‌های طبیعی در دکوراسیون این سال است. چوب‌پنبه هم به‌عنوان عنصری معمارانه و درعین‌حال تزیینی با بافتی عالی، گرمابخش محیط است. ویژگی عایق صدا بودن ارزش خوب دیگر این ماده طبیعی است که برای پوشش دیوار هم به کار می‌رود. دیوارهای آجرپوش نیز بافت زیبا و مطلوب دیگری است که می‌توان هم به‌عنوان عنصر کاربردی معماری و هم بافتی تزیینی روی آن حساب زیبایی‌شناسی باز کرد. رنگ خاص و مات آن به ‌عنوان دیوارپوش یا کفپوش حضور جذابی برای دکوراسیون خواهد بود و یادآور فضاهای روستیک و صمیمیت روستایی. از این نوع بافت در سرویس‌های بهداشتی هم می‌توان بهره برد.

مد سال 2017

۹- نقش‌مایه و الگوی نقشینه تزیینی

نقوش الهام گرفته‌شده از طبیعت، الگوهای نقشینه‌ای کلاسیک و آنچه از فرهنگ‌ها و قومیت‌های گوناگون می‌آید، از دیگر ویژگی‌های این سال است. فضای دوستانه و ملایم بدون گرایش به زنانه‌نمایی، آرام، نجیب و شاعرانه، سادگی در عین شیکی را در خانه‌ها و فضاهای مدرن به‌راحتی در هم ‌آمیخته است. حس خوب لمس و وجود چنین قابلیتی در این شیوه چیدمان یکی از اساسی‌ترین عواملی است که با عناصر دکوری و انواع اکسسوری‌ها به محیط، قابلیت درک بهتر فضا را می‌بخشد.

گل و گیاه در دکوراسیون سال 2017

۱۰- گیاهان خانگی را دریابیم!

گیاهان خانگی، باغچه‌های عمودی و دیوارهای سبز و زنده گیاهی، فضاهای مدرن را به تعادل می‌رسانند. محیط‌های سربسته‌ امروزی با هر نوع کاربری، پر از انواع وسایل و تجهیزات فن‌آورانه هستند. در نتیجه نیاز به بودن عناصر طبیعی زنده مانند گیاهان و ویژگی‌های مثبت و رنگ‌های سبز و زیبای آنها در فضای محبوس تأکید شده است. ارتقای کیفیت و سلامتی بیشتر فضاهای ما با کمک این گیاهان اتفاق می‌افتد. درعین‌حال به‌عنوان عناصر زیبای دکوراسیونی، حس نزدیکی به طبیعت را نیز با خود به فضاهای مختلف وارد می‌کنند.

مبلمان سال 2017

۱۱- مبلمان چه شکلی؟

مبلمان و اثاثیه در دکوراسیون منزل ۲۰۱۷ هرچه بیشتر باید متناسب با نیازهای کاربر باشد و البته هرچه ممکن است ساده‌تر و جمع و جورتر؛ شکل‌های کشیده‌تر با بافت و گوشه‌هایی نرم‌تر و فاقد زاویه تندوتیز. این ویژگی برای کسانی که از خشونت‌های بصری و احساسی زندگی شلوغ شهری گریزان هستند، کاربردی و مهم است. طراحی مینیمال و ابعاد کوچک‌تر در مبلمان سرویس‌های بهداشتی هم دیده می‌شود؛ البته همچنان به بعد زیبایی آنها توجه می‌شود و کارایی‌شان با کوچک شدن ابعاد کاهش پیدا نمی‌کند.

مد سال 2017 در دکوراسیون

کاربرد اثاثیه مدولار، مبلمان کوچک‌تر و ساده‌تر با قابلیت تحرک و جابه‌جایی بیشتر و درعین‌حال شیک با کارکرد عالی، از دیگر ویژگی‌های این سال است. در این مورد می‌توان نگاهی کرد به ایده‌ها و اثاثیه شرکت lynko. قابلیت انعطاف در این‌گونه اثاثیه و مبلمان آنها را مناسب استفاده در هر فضایی کرده است. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا شخصاً به طراحی فضای‌تان بپردازید. اشکال مبلمان در دهه‌های ۶۰، ۷۰ و حتی ۸۰ دوباره به کار می‌آیند، ولی با نگاهی به‌روز و ویژگی‌های هنری و فن‌آورانه جدید. آثار سبک ریترو با نگاه تازه تلفیق‌ شده و تبدیل به اشیا و مبلمان منحصربه‌فردی شده‌اند.

برای مشاوره و راهنمایی از افراد متخصص در زمینه دکوراسیون و معماری به اهالی فن مراجعه کنید. در این صورت است که طراحی داخلی منزل شما اصولی و زیر نظر طراحان داخلی انجام می شود.

Smartsupp Live Chat

 

 

 

 

نماد اعتماد ملی

نماد اعتماد ملی 1402

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction