.

No result.

 

برج یا دکل : هر جرثقیل برجی خودبرپا دارای یک برج یا دکل برای بالا بردن و نگهداری بخش های فوقانی جرثقیل است. قسمت فوقانی جرثقیل شامل : بازوی کمکی، اتاق راننده، مجموعه ی قلاب، واگن و سیستم های نگهدارنده است. دکل می تواند ثابت یا متحرک باشد.
ظرفیت : ظرفیت کاری جرثقیل باید توسط پلاک های فلزی به طور واضح و خوانا روی قسمت گردان جرثقیل نصب شود.
جا به جایی طولی : این واژه معمولا برای جرثقیل های برجی که روی ریل نصب می شوند به کار می رود. نصب این جرثقیل ها شامل قرار دادن ریل ها، تراورس ها و ضربه گیرها می باشد.
قلاب : قلاب یا قطعات فلزی متصل به آن برای هدایت و جا به جایی ایمن و آسان بار طراحی شده اند. برای افزایش ظرفیت هنگام بالا بردن بار از قلاب های دو یا چهار وایر استفاده می شود.
قرقره : قرقره وسیله ای چرخشی – مکانیکی بوده که با تغییر جهت حرکت سیم بکسل بازده ی مکانیکی را افزایش می دهد.
پانل الکتریکی : پانل الکتریکی در نزدیکی قسمت گردان دستگاه به صورت عایق شده نصب می شود و در برگیرنده فیوزها، کلیدها و سایر وسایل برقی است. کلید قطع اصلی جریان برق در مجاورت پانل الکتریکی قرار دارد. برای پیشگیری از خطرات ناشی از آذرخش و سایر نشتی های برق از سیستم اتصال زمین استفاده می شود.
جک های تعادلی : برای توزیع و انتقال فشار ناشی از بارهای وارده از جرثقیل و نیز افزایش پایداری دستگاه در برابر واژگونی از جک های تعادلی به همراه چهار تراش و صفحات فلزی که به شاسی دستگاه متصل است استفاده می شود. برای استفاده بهینه از جک های تعادلی به توصیه های سازنده مراجعه شود.