گروه دکوراسیون، مبلمان مناسب مي‌تواند حس و حال خانه شما را عوض كند و به فضاي اتاق شما رنگ تازه‌اي ببخشد . خريد مبلمان به همين راحتي نيست و شما بايد حين انتخاب و خريد مبل مورد نظرتان به نكات ريزي دقت كنيد كه بعدها از انتخاب خود پشيمان نشويد.

به گزارش بولتن نیوز، 
شاید شما هم از کسانی باشید که مدت‌هاست در فکر خرید مبلمان هستند .

مبلمان مناسب مي‌تواند حس و حال خانه شما را عوض كند و به فضاي اتاق شما رنگ تازه‌اي ببخشد . خريد مبلمان به همين راحتي نيست و شما بايد حين انتخاب و خريد مبل مورد نظرتان به نكات ريزي دقت كنيد كه بعدها از انتخاب خود پشيمان نشويد.

/فوت و فن خرید مبل

 

دسته‌بندي‌اي براي مبلمان

در بازار مبلمان، مبل‌ها براساس ساختمانشان به چند دسته تقسيم مي‌شوند؛ مبل‌هاي استيل يا سلطنتي، مبلمان نيم‌استيل كه هم راحتي است و هم چوب استيل در آن به‌كار رفته و مبل‌هاي تمام راحتي كه طرفداران زيادي دارد. البته دقت داشته باشيد كه مبل راحتي خودش به چند دسته تقسيم مي‌شود كه معروف‌ترين آنها «ال»، «ال‌يو»، «شانو» و... است. معمولا مبل‌ها زماني مقاوم خواهند بود كه در ساخت اسكلت‌شان از مواد مستحكمي استفاده شده باشد. بد نيست بدانيد جنس چوبي كه در مبل استيل به‌كار رفته با مبل راحتي فرق دارد. اگر قصد خريد مبل استيل را داريد، سنگين بودن اين نوع مبل نشانه خوب بودن آن نيست. دقت كنيد كه مبل بايد سبك و به راحتي قابل حمل باشد. زماني كه روي آن مي‌نشينيد نبايد «جيرجير» كند يا روي سطح صاف، لق بزند . يكي ديگر از را‌ه‌هاي شناخت يك مبل استيل خوب اين است كه رنگ به‌كار رفته در آن صاف باشد و روي مبل لكه نبينيد. به همين‌خاطر روي سطوح آن دست بكشيد تا از صاف و يكنواخت بودن رنگ به‌كار رفته در آن مطمئن شويد. مبل‌هاي نيمه‌استيل نوع ديگري از مبلمان است كه در آن چوب و پارچه كمتري استفاده شده و به همين دليل قيمت آن پايين‌تر از مبلمان استيل است. البته قيمت مبلمان با توجه به جنس چوب و پارچه‌اي كه در آن به‌كار رفته متغير است؛ به‌طور مثال مبلماني كه در ساخت آن از چوب راش استفاده شده گرانتر است اما سازندگان مبل معمولا براي مبل‌هاي راحتي از نوعي چوب به نام چوب سفيد استفاده مي‌كنند. اين همان چوب كاج است. چوب گردو نوعي چوب خوب است و منبت خوش نقش را به خوبي مي‌شود روي اين چوب نشان داد اما بعضي از چوب‌ها هستند كه حين منبت‌كاري دچار شكستگي يا پيچ و تاب بدي مي‌شوند. دقت كنيد كه چوب سفيد به‌كار رفته در مبلمان استيل اصلا خوب نيست.

نقش‌ها در قيمت اثرگذارند

جالب است بدانيد منبت‌كاري در قيمت مبل تأثير زيادي دارد؛ مثلا فكر مي‌كنيد چرا مبل استيل دسته‌گلي، گران‌تر است؟ چون پايه‌هاي ضخيم‌تري دارد، چوب بيشتري در آن به‌كار رفته و منبت آن پرگل‌تر است. چوب اين نوع مبل بيشتر است و مبل به نسبت بزرگ‌تري است. وقتي مي‌خواهيد مبلي منبت‌كاري شده خريداري كنيد توجه داشته باشيد كه خطوط منبت صاف و منظم باشد. هر چه گل‌ها ظريف‌تر و پيچيده‌تر باشد قيمت مبل هم بيشتر است. وقتي مبلي مي‌بينيد كه گل‌هاي درشتي روي آن منبت كاري شده تصور نكنيد كه كار زيادي روي آن صورت گرفته. دقت كنيد كه گل‌ها قرينه باشند و نقش تاج با پايه همخواني داشته باشد.

/فوت و فن خرید مبل
به فوم دقت كنيد

يكي از نكات مهم در خريد مبلمان فوم و اسفنج مبل است. معمولا تشك‌هاي دبل يكي از مناسب‌ترين نوع تشكي است كه در ساخت مبل مورد استفاده قرار مي‌گيرد؛ چراكه به راحتي قابل شست‌و‌شو هستند. نكته ديگري كه در فوم مبل بايد دقت كنيد اين است كه فوم‌ها از نوع سرد باشند يا اگر به جاي فوم در ساخت مبل از اسفنج استفاده شده، اسفنج‌ها 30كيلويي باشند. بد نيست بدانيد نوعي از فوم به نام فوم گرم در بازار به‌كار مي‌رود كه به 3ماه نكشيده قابليت خود را از دست داده و در اصطلاح مي‌خوابد.

اما از كجا بفهميم فوم استفاده شده در مبل سرد است يا گرم؟ يكي از راه‌هاي ساده اين است كه بعد از فشار وارد كردن به فوم سرد، فوم خيلي زود به حالت طبيعي خود بازمي‌گردد اما فوم گرم بعد از تحمل فشار با كمي تأخير به حالت طبيعي خود برمي‌گردد. اگر هم از مبلي خوشتان آمده كه در آن از اسفنج استفاده شده حتما دقت كنيد كه اسفنج 30يا 35كيلويي باشد. اين نوع اسفنج‌ها سفت و قابل شست‌و‌شو هستند و با گذشت چند‌ماه از خريد مبل شكل و شمايل خود را از دست نمي‌دهند.

بهترين نوع پارچه كدام است؟

يكي از بخش‌هايي كه در خريد مبل توجه هر بيننده‌اي را به‌خود جلب مي‌كند، پارچه به‌كار رفته در مبل است. در واقع پارچه مبل هم به اندازه فوم و اسفنج مهم است و اگر ماندگاري و مقاومت لازم را نداشته باشد، خيلي زود فرسوده مي‌شود و شما بايد دوباره دست به جيب شويد. به همين‌خاطر در زمان خريد 6 دانگ حواستان را جمع كنيد كه بهترين و مناسب‌ترين پارچه را براي مبل خود انتخاب كنيد.

البته خيلي از پارچه‌هاي مبلي موجود در بازار چيني هستند اما شما بايد بهترين نوع آن را انتخاب كنيد. دقت داشته باشيد كه پارچه موردنظر كش نيايد يا پرزهاي آن به مرور زمان كنده نشود. در اين ميان براي اينكه خيالتان راحت شود از خود فروشنده در اين مورد سؤال كنيد و بخواهيد كه در ضمانت‌نامه مقاومت پارچه را هم تأييد كند.

پارچه‌هاي ترك هم نوع ديگري از پارچه‌هاي مورد استفاده در ساخت مبلمان است كه طرفداران خود را دارد. اگر قصد خريد مبلمان سلطنتي را داريد به ياد داشته باشيد كه بهترين نوع پارچه در ساخت اين نوع مبل، پارچه‌هاي يزد ايران است. حتي به‌نظر خود فروشندگان مبل اين نوع پارچه براي مبل‌هاي سلطنتي حرف ندارند و جالب اينكه در بعضي از مواقع ديده شده كه كشور تركيه اين نوع پارچه را مي‌خرد و در نهايت آن را به اسم ترك مي‌فروشد. پارچه‌هاي شانل، مخمل نانوميكرو، سلطنتي و... بخشي از پارچه‌هايي هستند كه در بازار موجود است و در ساخت مبل از آنها استفاده مي‌شود. رايج‌ترين مدل‌ها مبل‌هايي با پارچه‌هاي مخمل و پارچه‌هاي سلطنتي هستند. شايد اگر گشتي در بازار بزنيد متوجه بشويد كه براي مبلمان سلطنتي از پارچه‌هاي سلطنتي، براي مبلمان راحتي از مخمل و براي مبلمان در اصطلاح «ال» از پارچه‌هاي چرم استفاده مي‌شود.

البته انتخاب پارچه سليقه‌اي است و بستگي به‌نظر مشتري دارد اما براي راهنمايي بيشتر بايد بگوييم كه معمولا پارچه مخمل براق بهترين پارچه براي مبل است. هميشه درنظر داشته باشيد كه تراكم پارچه اهميت زيادي دارد و اينكه وقتي دست مي‌كشيد يك تكه است و فشردگي آن را مي‌توانيد با لمس كردن احساس كنيد. يكي ديگر از راه‌هاي مناسب براي شناخت تراكم پارچه اين است كه آن را جلوي نور بگيريد. مخمل براق پارچه مناسبي براي مبل‌هاي استيل است و به اين نوع مبل زيبايي خاصي مي‌دهد. معمولا وزن پارچه خوب سنگين‌تر است و هميشه قيمت، ملاك بهتر بودن نيست. مبلي كه جنس خوبي نداشته باشد زيبايي هم ندارد و اين را مي‌توانيد در نگاه اول احساس كنيد. مبل‌هاي نامناسب رنگ ماتي دارند.

Smartsupp Live Chat

 

 

 

 

نماد اعتماد ملی

نماد اعتماد ملی 1402

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction