یک سردخانه چگونه کار میکند ؟ (به زبان ساده)

 

کمپرسوردر سیستم همان کار قلب را می کنه در بدن. قلب خون را در بدن به جریان می اندازه و کمپرسور مبرد رو وانواع مختلفیهم داره . پیستونی.اسکرو.پره ای و .....

اویل سپراتور  کارش جدا کردن روغنی است که از کمپرسور فرارکرده و تشکیل شده از بدنه یا پوسته توری ویک صفحه فلزی و فلوتر .

کندانسور هم تشکیل شده از یک سری لوله فین دار وفن الکتریکی وکارش هم مایع کردن مبردی است که توسط کمپرسور فشرده وداغ شده.

ریسیور هم یکمخزن است که مبردی که در کندانسور مایع شده به اون می ریزه وجمع میشه.

درایر هم از دو قسمت بدنه یا پوسته و سنگ کر درایر تشکیل شده.کارشهم اینه که روطوبتی را که وارد سیستم شده جذب میکنه و تا حدی هم کار فیلتر رو انجام میده.و پس ازاشباح شدن باید عوض بشه .

 اکسپنشن هم یک شیر اتوماتیک است که مبردرا به صورت اسپره داخل اواپراتور می پاشه

اواپراتور هم دستگاهی است که مبرد در اون به جوش میاد ودر هنگام جوشیدن گرمای لوله ها و فین ها رو به خودش میگیره و اون را خنک میکنه وقتی فینها خنک شد فن هوای داخل اتاق سرد خانه را از لا به لای فینها عبور میده و باعث خنک شدن هوای داخل سرد خانه میشه.

آکومولاتور هم کارش اینه که اگه مبرد خواست به صورت مایع به طرف کمپرسور برگرده اون را تبدیل میکنه به بخار.

 نحوه عملکرد سیستم :

ابتدا مبردتوسط کمپرسور از قسمت کم فشار سیستم مکیده شده و به قسمت پر فشار کمپرس مشود بر اثر فشار مبرد داغ شده وبه صورت گاز داغ در می آید و از آنجا به اویل سپراتور میرود در آنجا روغنی که همراه مبرد از کمپرسور خارج شده جدا می شود و بعد از اینکه به سطح معینی رسید فلوتر باز شده و روغن را به کمپرسور بر مگرداند.

 و مبرد داغ هم به سوی کندانسور میرود درآنجا مبرد خنک می شود و به صورت مایع با دمای محیط تبدیل می گردد و به ریسیور میریزد بعد پس از عبور از شیر اکسپنشن به صورت اسپره داخل اواپراتور تزریق میشود و به علت افت فشار ناگهانی در این قسمت مبرد به جوش می آید و گرمای اطراف خود را میگیرد و باعث می شود لوله ها و فینهای اواپراتور سرد بشود.

 بعد فن الکتریکی هم هوای  داخل سرد خانه را از لای فینها عبور میدهد و باعث میشود هوای داخل سردخانه سرد شود.بعد مبرد به صورت بخار اشباء شده در آمده به سمت کمپرسور میرود ولی قبل از رفتن به کمپرسور از آکومولاتور عبور میکند تا اگر احیانآ مبرد بصورت مایع به کمپرسور نرود چون برگشت مایع به کمپرسور باعث آسیب دیدن کمپرسور می گردد.و سیکل همین گونه ادامه پیدا میکند تا  دمای اتاق سرد خانه به اندازه تنظیمی برسد.

 

 

Smartsupp Live Chat

 

 

 

 

نماد اعتماد ملی

نماد اعتماد ملی 1402

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction