No result.

 

 

یک شلوار و ۱۲ نکته

۱) انگلیسی‌ها ضرب المثلی دارند كه می‌گوید: <شما آن چیزی هستید كه به تن دارید.> چارلی چاپلین نیز در مورد نقش جاودانه <چارلی> می‌گوید: <هیچ تصوری از آن نقش نداشتم تا اینكه آن لباس‌ها را پوشیدم. آن لباس‌ها همه چیز را در مورد نقش چارلی برایم روشن كرد.> 
۲) قیمت هر لباسی را چند امل اصلی تعیین می‌كند: كیفیت پارچه، طراحی لباس و كیفیت دوخت آن. پس از در نظر گرفتن این چند عامل، تازه باید این سوالات اساسی را از خود بپرسید: اول اینكه آیا این لباس، هر چند هم خوب و عالی، از نظر قیمت با درآمد من تناسب دارد یا نه؟ و دیگر اینكه: آیا در این لباس احساس راحتی می‌كنم؟ 
۳) لباس یعنی پارچه. پس، قبل از خرید شلوار، جنس پارچه را بررسی كنید و ببینید كه آیا چیزی هست كه بتوانید بدون زحمت زیاد، از پس نگه‌داری،‌ شستشو و اتو كردنش برآیید یا نه. پارچه را دقیق لمس كنید. جنس آن باید طوری باشد كه پوست‌تان چه از داخل چه از خارج با آن مشكلی نداشته باشد. تكه‌ای از پارچه را در مشت بگیرید و فشار دهید و ببینید به چه میزان و با چه سرعتی چروك می‌شود. پارچه‌های كتان،‌‌ نخی، ابریشم و ابریشم مصنوعی ممكن است آب بروند، لَخت شوند، رنگشان برود یا رنگ پس بدهند. 
۴) شلوارهای با كیفیت معمولا دكمه‌های خوبی دارند. جا دكمه‌ای‌ها نیز می‌تواند شاخص خوبی برای شناسایی یك شلوار باكیفیت باشد. به درزهای شلوار هم دقت كنید. درزهای عریض شاخص یك لباس خوب، و درزهای خیلی باریك، نشان دهنده كیفیت پایین لباس است. 
۵) تزیینات و آرایه‌های لباس باید با رعایت تمام جزییات، پرداخت شده باشد. استفاده از مقوا و یا پلاستیك‌های نرم در قسمت كمر شلوار به جای طلق، نشان‌دهنده كیفیت پایین كار است. قسمت‌های توگذاشتگی شلوار باید عریض بوده و ترجیحا با دست دوخته شده باشد. به آستر شلوار نیز دقت كنید. اگر آستر با دست كوك زده شده باشد، بهتر است. 
۶) شلوار خیلی تنگ، حتی اگر به نحو خارق‌العاده‌ای هم برازنده‌تان باشد، باز هم مناسب نیست چون در آن احساس ناراحتی خواهید كرد. به علاوه، لباس تنگ زودتر فرم و حالتش را از دست می‌دهد و به اصطلاح می‌شكند اما مشكل شلوار تنگ فقط این نیست و تهویه پوست را هم دچار مشكل می‌كند و شانس ابتلا به عفونت‌های پوستی را افزایش می‌دهد. انواع و اقسام حساسیت‌های پوستی را هم ایجاد می‌كند، مخصوصا نوعی از آن كه به درماتیت عصبی معروف است. 
۷) افرادی كه اندازه دور كمرشان زیاد است باید شلواری انتخاب كنند كه قسمت كمرش پهن باشد و روی آن كمربندی ساده بزنند. برعكس، افرادی كه دور كمرشان باریك است، بهتر است شلوار فاق كوتاه بپوشند و كمربندی بزنند كه به لباس بالاتنه بیاید. 
۸) آنهایی كه پایین تنه برجسته دارند نباید شلوار‌های چسبان بپوشند و در عوض از انواع راسته استفاده كنند. به علاوه، این دسته از افراد باید از شلوارهایی كه جیب‌های عقبشان بزرگ، فانتزی یا پرزرق و برق است نیز پرهیز كنند. این نوع جیب‌ها به درد كسانی می‌خورد كه پایین‌تنه‌ای تخت دارند. اگر ران‌های لاغری دارید، شلواری بپوشید كه جیب‌های جلویی آن از نوع تكه‌دوزی شده و یا بگی باشد. 
۹) آنهایی كه چاقند و شكم‌‌های برآمده‌ای دارند، می‌توانند شلوارهایی بپوشند كه كمرشان كشی است. یادتان باشد كه شلوار چنین آدمی نباید زیپ كناری یا پشت داشته باشد. اگر هیچ دكمه‌ای هم نداشته باشد كه چه بهتر. 
۱۰) برای اینكه لاغرتر و بلندتر جلوه كنید، شلواری بپوشید كه دقیقا اندازه‌تان باشد، نه تنگ باشد و نه گشاد. سعی كنید رنگ شلوار نیز یكدست تیره و جنس آن نرم باشد. جیب‌ها هم باید كاملا عمودی باشد، نه اریب. بهتر است دمپای شلوارتان نیز تو زده باشد، یعنی دوبل نباشد. 
۱۱) یك راهنمایی دیگر برای آنها كه قدی كوتاه دارند: دور كمر شلوارتان نباید از اندازه‌های طبیعی و معمول خیلی كمتر باشد. اگر در این حالت دچار مشكل شدید، از بند شلوار استفاده كنید. در این صورت بهتر است بند شلوارتان به جای گیره، دكمه داشته باشد.
۱۲) اگر درشت هیكل و قد بلند هستید، هرگز از شلوارهایی كه جلویشان پیلی دارد استفاه نكنید.

 

Smartsupp Live Chat

 

 

 

 

نماد اعتماد ملی

نماد اعتماد ملی 1402

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction